tisdag 25 november 2008

Trägrisen är såld

Trägrisen är såld.
En man kom in och sa - Vad bra, ni har öppet. Jag vill köpa, nä, jag behöver köpa grisen i fönstret. Nyfiket plockade jag fram den till honom och han sa - perfekt, jag behöver låna en penna. Jag gav honom en svart filtpenna och han började skriva på undersidan av grisen. -Kan du slå in den? sa han. Under tiden jag slog in den lilla trägrisen berättade han att han undervisar en som just doktorerar. Han forskar med/ om grisar i ämnet kemi och det skulle bli den perfekta presenten. Men eftersom det hade varit stängt när han varit här i helgen och sett grisen i fönstret så trodde han inte att det skulle gå, förrän han idag var tvungen att gå till tandläkaren och han hade vägarna förbi Wherka ändå. Lång historia kort.

Inga kommentarer: